Ami az infó óráról kimaradt...

Mi történt az Office ClipArttal?

2015/02/26. - írta: Infótanár

ClipArt helyett Bing Képkereső

nagyito.jpgA Microsoft Office-ban már évtizedek óta használhattunk ClipArt képeket, vagyis kis rajzokat szövegeinkben és bemutatóinkban. A régebbi változatok telepítéskor elhelyeztek merevlemezünkön egy mappát, amely tartalmazta a ClipArt képeket.

Az újabb Office változatok már nem telepítették a képeket számítógépünkre, hanem online képek beszúrásával letölthetővé tették azokat az office.com webhelyről.

Nemrég még tanítottam ezt, amikor a kilencedikesek a Wordöt tanulták. Most a PowerPoint tanításánál azonban meglepődve tapasztaltam, hogy eltűnt ez a funkció. 

A Microsoft megszüntette a ClipArt szolgáltatást, és helyette a Bing Képkeresőt tette elérhetővé az online képek beszúrásánál:

bing.png

Kipróbáltam a Bing Képkeresőt. Először egy hajót kerestem, de ha magyarul adtam meg, nem voltak túl jók a találatok:

hajo.png

Angolul sokkal jobb találatokat kaptam:

ship.png

Ha a clipart szót is megadtam a keresésben, a régi ClipArthoz hasonló képeket kaptam:

ship2.png

A kereső, ahogyan a sárga sáv is jelzi, a Creative Commons licenccel rendelkező képekbet jeleníti meg. Ez azt jelenti, hogy a képeket szabadon felhasználhatod. Ha nem csak ezeket a képeket szeretnéd látni, kattints a Minden webes találat megjelenítése gombra.

Próbaképpen beszúrtam néhány képet. A képekkel kapcsolatban van egy gond: ezek nem vektoros, hanem pixelgrafikus képek, amelyek minősége nagyításkor erősen romolhat.kaloz.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://infotanar.blog.hu/api/trackback/id/tr597223293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása